Відкритий урок української літератури
Відкритий урок української літератури
05 травня 2017 року відбувся відкритий урок української літератури на тему : «Написання власного поетичного твору», який провела викладач Дорогобід О.С. з учнями 101 групи. Майбутні столяри працювали під девізом: «Сьогодні в центрі світу – ти, письменник».
Напередодні уроку учні отримали завдання – дібрати рядки поезій, які їх вражають. Це були рядки поезій Т.Шевченка, В.Сосюри, В.Крищенка, рядки із пісень відомих українських виконавців Скрябіна, Ярмака. Ось деякі з них:
«І навіть, коли сльози замерзають на вітрі,
І здається, що ти нікому, нікому вже не треба,
Тобі скаже повітря, що завжди
Хтось пригорне тебе до себе» (Скрябін).
«Вони бавляться нами, як ляльками.
Б’ють нас між собою головами.
Придумують нам нові закони.
Для нас – це завал, а для них – приколи» (Скрябін).
«Білий птах по небу летить,
Білий птах дорогу шукає.
У вікна плаче мати, не спить –
Свого сина чекає» (Ярмак).
Вибрані учнями рядки ще раз доводять нам, що підростаюче покоління не байдуже до проблем суспільства.
Поринути в атмосферу українського поетичного слова учням та гостям, викладачам училища, допомогли поезії полтавської письменниці Марії Бойко, які декламували під музику Шопена учні 101 групи.
Серед практичних завдань, що були запропоновані учням, найбільш цікавими виявилися складання сенкану, буриме, підбір рим. Поетичні спроби захопили не тільки учнів, а й викладачів.
Серед новинок, які були використані на уроці, було навчання засобами Інтернету. Для цього учні використали сайт нашого навчального закладу, на якому розміщена сторінка «Навчання через Інтернет». Так учні вийшли на сайти «Рими України», «Онлайн словник українських рим», «Онлайн генератор рим: підбір рими до слів», які допомогли підібрати і знайти необхідні рими.
До речі, в основу уроку були покладені поезії письменників полтавського краю Марії Бойко, Наталії Харасайло, Людмили Овдієнко, кіровоградської поетеси Наталії Гузнак, виставка творів яких була представлена до уваги присутніх.
Результатом уроку стали вдало складені сенкани та буриме, заримовані рядки поезій. Але найголовніший результат – усвідомлення учнями власного творчого потенціалу, пробудження поетичних здібностей. Хто знає, можливо сьогоднішнє свято поезії, стане для когось із учнів стартом до поетичного Олімпу.