Бібліотека

/Files/photogallery/Безымянный.jpg

Кондратенко Л.М.

Бібліотека ДНЗ «ПВМПУ»

Декада бібліотеки

Здоровий спосіб життя

Розвиток нових іноваційних технологій і зміни в іноваційних потребах суспільства спричинили докорінне оновлення характеру і форм послуг, що надаються бібліотеками. Для того, щоб бібліотечні послуги, організація обслуговування користувачів відповідали потребам сьогодення, необхідно значну увагу приділяти впровадженню нових форм роботи.

Бібліотека ДНЗ «ПВМПУ»  була відкрита у 1972 році. Вона знаходиться в гуртожитку на першому поверсі. Читальний зал сонячний, затишний, естетично оформлений. На шафах, вікнах – квіти. На стінах розміщені інформаційні стенди, тематичні виставки «Твої символи,Україно», «Люблю тебе, Вітчизно мила», «Джерела української душі», «Таланти твої, Полтавщино», «Ні!» шкідливим звичкам», «На допомогу майстрам виробничого навчання, викладачам», «Екран бібліотеки», вислови Т.Г.Шевченка.

Бібліотека училища є центром інформації, місцем де можна зайнятися самоосвітою, одержати допомогу в підборі необхідної літератури. Комплектуючи фонд, бібліотекар враховує напрямок з підготовки робітників за професіями, що готує училище.

На сьогодні фонд складає 26 366 примірників, з них навчальної літератури загальноосвітнього циклу – 1 907, літератури профтехциклу — 3524, методичної літератури – 47, художньої літератури – 10 632 книги, науково-популярної літератури 1 055 примірників, словниково-довідникової – 1505, літератури іншого характеру 17919 примірників.
Свою діяльність бібліотека організовує спільно з педколективом. Плануючи роботу, бере до уваги потреби навчально-виховного процесу.
Щоб зацікавити дітей книгою, намагаюсь знаходити нові цікаві методи роботи зчитачами, враховуючи індивідуальний підхід до кожного учня, який приходить до бібліотеки в пошуках інформації. У бібліотеці завжди панує атмосфера довіри, щирості, доброзичливості, створені всі умови для духовного спілкування.
/Files/photogallery/2.jpgОсновні напрямки роботи з читачами:
1. робота бібліотеки з ефективного використання фонду підручників;
2. вивчення та розвиток читацьких інтересів;
3. довідково-бібліографічна робота;
4. інформаційна робота на допомогу навчально-виховному процесу;
5. краєзнавча діяльність;
6. робота, спрямована на естетичне виховання учнів.


З метою формування та задоволення читацьких інтересів до книги та інформації регулярно проводять індивідуальні бесіди з читачами. Навчити учнів орієнтуватися в книжковому світі, вміти вибирати необхідну і цікаву книгу – це, мабуть, одне з першочергових завдань, що стоять перед працівником бібліотеки.
/Files/photogallery/3.jpgПрофесійні вимоги до бібліотечних працівників завжди були і є досить високими протягом усього розвитку бібліотечної справи. Тому здійснення оперативного і комфортного обслуговування користувачів на більш якісному рівні потребує підвищення рівня бібліотечних послуг: цікавих книжкових виставок, різноманітних форм масових заходів, використання комп’ютерних технологій. Робота ця є постійною, системною, творчою, вимагає безперервного професійного росту.
В умовах масової комп’ютеризації хотілося б, щоб ми завжди пам’ятали мудрий вислів: «Тільки суспільство читаюче може бути суспільством мислячим». не велике чудо із всіх чудес, створених людством на шляху до щастя і могутності».

У нашій бібліотеці ви можете скористатися послугами абонементу та читального залу, де зручно підготувати реферат та цікаве повідомлення, цікаво взяти участь у всіх заходах, що проводить бібліотека, стати членом ради бібліотеки.

Сьогодні у бібліотечній практиці багато нових і різноманітних форм популяризації літератури — це книжкові виставки, огляди, обговорення, дискусії, усні журнали. Велике значення має співпраця з іншими бібліотеками міста. Наш навчальний заклад співпрацює з Полтавською обласною бібліотекою ім. О. Гончара, Полтавською обласною універсально науковою бібліотекою ім. І.П. Котляревського. В обласній бібліотеці для юнацтва ім. О. Гончара було проведено захід на патріотичну тематику «Герої не вмирають», мета якого виховання патріотичних почуттів, гордості за нашу державу. Захід був проведений головним бібліотекарем обласної бібліотеки для юнацтва ім. О. Гончара Гринько Валентиною Володимирівною та провідним бібліотекарем ДНЗ «ПВМПУ» Кондратенко Лідією Михайлівною за участі учнів першого курсу Полтавського вищого міжрегіонального професійного училища.

Частими гостями училища є бібліотекарі обласної бібліотеки для юнацтва ім. О. Гончара – завідуюча відділом соціокультурної роботи Рисенко Наталія Анатоліївна, провідний бібліотекар відділу читальних залів Поліщук Оксана Олексіївна, завідуюча сектором мистецької літератури та медіа-ресурсів Коваль Вікторія Миколаївна.

Інформаційно – виховні заходи, які вони проводять, спрямовані на розширення кругозору учнів, сприяють всебічному розвитку особистості учня.

Частою гостею закладу є полтавська поетеса, провідний бібліотекар відділу соціокультурної діяльності Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. І.П. Котляревського Вовченко Галина Василівна, яка не лише знайомить учнів з власною пезією, а запрошує на заходи до Полтавської обласної універсальної бібліотеки. До Дня памяті жертв голодоморів Галина Василівна підготувала для наших учнів огляд літератури «Українська ніч 33-го». Переконливі факти вкотре нагадали молодому поколінню про необхідність не забувати страшних сторінок історії українського народу.

«Коли любов приходить до людини – виростають білосніжні два крила» — таким був девіз заходу Клименко Н. А., завідуючої відділом обслуговування користувачів Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. І.П. Котляревського «Я розкажу вам про кохання».


Серед учнів ДНЗ «ПВМПУ» є учні з вадами слуху, для яких книга – це, можливо, один із основних засобів спілкування зі світом. Саме для них Кондратенко Л.М. провела бесіду «Історія виникнення книги».

Робота бібліотекаря дуже відповідальна, бо, за визначенням Ф. Яковлєва, «бібліотекар – провідник, який допомагає книзі знайти дорогу до читацького серця». Ми, бібліотекарі, маємо спільну мету: донести інформацію до читача, навчити його мислити і робити висновки, співпереживати і радіти з героями книги. Тому без співпраці не можливо її досягти. Працюючи такою великою «бібліотечною» сімєю, ми обмінюємся досвідом роботи, розширюємо можливості для спілкування.